Hali!

Hát elég régen írtam. De ez csak egyet jelent: azt, hogy egyáltalán nem unatkoztam az elmúlt időben! :)

Svédország továbbra is awesome. De mit is csináltam az elmúlt 2 hónapban, amiről elfeledkeztem beszámolni?

1. Látogatót fogadtam. :) Dani meglátogatott!! És hozott nekem egy új könyvet, ami hasznos volt, mert a Kardok Viharát befejeztem, és elkezdhettem a Varjak Lakomáját. Legjobb aji!! Meg kolbászt is hozott!! :)) Igyekeztem neki minél többet megmutatni a környékből, a természetből és a városkából is. Szerintem tetszett neki, és amíg itt volt, rájöttem, hogy a svéd életforma teljesen Daninak való lenne. :) Főzött nekem, sok finomságot, Verenát is megvendégeltük, ízlett neki a kaja, Daninak is feltűnt, a szobatársam mennyit eszik.. Még Danin is túltett, nem viccelek!! :D Nagyon örültem neki, hogy itt volt, szerintem neki is tetszett Svédország. Azt mondta, itt itta a legfinomabb eszpresszót. Hát, ja, a svédek eléggé szeretik a kávét. Igaz, tényleg nehezebb volt, miután elment. De már csak 6 hét van vissza!!!! Remélem egy csodálatos karácsonynak nézünk elébe!!! :))) Anyuék már úgy hiányoznak, jó lesz őket is megint látni!

2. Tanultam. Itt egy negyedévben egy átlagos diáknak 2 tárgya van, nekem volt 3 (projekt menedzsment, svéd, nemzetközi pénzügyi menedzsment). Elég sokat voltam benn a suliban, és sok beadandót is kellet csinálni. De a beadandókkal szerencsém volt, mert jó csoportokban voltam mindkét tárgyamnál, és jó eredményeket értünk el. A vizsgázás már kevésbé volt jó, mert vasárnap, (igen, vasárnap) volt mindkét vizsgám (kivéve a svéd), és hát előtte nem nagyon aludtam. Ez az egyik vizsgaeredményemen meg is látszik. De nem gond. 

3. Szocializálódtam. Itt rengeteg ember van, úgyhogy szégyen lenne állandóan a szobámba visszahúzódva tölteni az időmet. Barátokat is szereztem, a szobatársammal nagyon jóba lettem (erről később), meg Marianával (Mexikó) és Coralieval (Belgium-Kamerun) meg Carinával (Ausztria) egy kis közösséget alkotunk. Jó sok mindent csináltunk együtt, fika, vacsi, afterwork, és persze party-party-party. :D Még el is utaztunk együtt, nagyon fun volt! Nagyon rossz belegondolni abba, hogy decemberben búcsút kell mondanunk. :(

A németekkel meg a spanyolokkal továbbra is jóban vagyok. Még mindig rengetegen németnek néznek, csak tegnap ketten is azt hitték. Én ennek örülök, jobban esett, mint amikor bolgárnak néztek. :D

Itt azért többet eljárok buliba, kávézni, barátokkal összeröffenni mint otthon. Mert itt van rá időm. 

4. Utazgattam. Először is, meglátogattam Kingit Londonban! Hát az naggyon zsííír volt! Kicsit kalandos volt az odaút, kénytelen voltam kicsit hamar kiismerni magam a londoni metrórendszerben, de megoldottam, és Kingi nagy öleléssel várt az egyik metrómegállóban, ahonnan még fél órát buszoztunk a szállására. Igen, London bazi nagy! :D Kingi jó helyen lakik, zöld környezetben, szép, tiszta házban. A flatmate-jei is aranyosak voltak, többségük francia lány. Kingi mindent megmutatott nekem, ami lehetséges volt abban az időben, láttuk a Buckingham palotát, (belülről is!!!), a St.James Parkot, a Hyde Parkot, a Big Bent, a Parlamentet, a Westminster apátságot, a Downing Street-et, a National Galleryt (ahová ingyen be lehetett menni, és láttam van Gogh Napraforgóját!!!), a London Eye-t, a Towert, a Madame Tussaud's-t, a Greenwich parkot, a Piccadilly Circust, és ez még biztosan nem volt minden, de most hirtelen csak ennyi jut eszembe. És Kingi főzött nekem spagettit, elvitt zumbázni, pizzáztunk, starbucks-oztunk is, szóval nagy kényelemben volt részem! :) 

Verenával egy hirtelen ötlettől vezérelve elmentünk Stockholmba. Csak két napot töltöttünk ott, de bejártunk minden turista látványosságot, és baromi jól éreztük magunkat, egy 'bonding' kirándulás volt. Alacsony volt a költségvetés, McDonald's-ban ettünk és egy nagyon olcsó hostelben szálltunk meg. Stockholm nem túl nagy, de egy igazán aranyos főváros, igazán jól kinéző, kulturált emberekkel. Volt egy nagy fashion street, amin csak kb. 6 különböző HM üzlet volt :D, bejártuk a szigeteket, voltunk egy hajós úton, 2 múzeumban. Aki valaha is Stockholmban jár, feltétlen látogassa meg a Vasa múseumot. A legkirályabb múzeum, ahol valaha is jártam. Egy olyan hajót állítanak ott ki, ami 333 évet töltött a víz alatt. (nem vicc!!) (képek fb-on)

Meglátogattuk a közeli Candy town-t, Granna-t, és Visingsö szigetet is a csajokkal. Sokat sétáltunk, jó túra volt. :) Kingi, ide viszlek majd el! ;) (képek fb-on)

Kb 2 hete meglátogattuk Gerit Göteborgban Verenával és Marianával. Sétáltunk, aztán mikor már nem tudtuk, hova menjünk, a plázában kötöttünk ki. 3 körül találkoztunk Gerivel, aki megmutatta nekünk az egyetem környékét, ami nagyon szép volt, és elmentünk afterworkre is, amiért nevetséges 39 koronát fizettünk. Nagyon jól éreztük ott magunkat, a csajok megkedvelték Gerit, ahogy észrevettem, úgyhogy Geri el kell jönnöd ide, és majd elviszlek partyzni a csajokkal. A mexikói lány elég szép, nem? :D

Most hétvégén pedig egy nagy kirándulást tettünk (Verena-Mariana-Carina-Loré-én), először elnéztünk Lundba, ami egy nagyon cuki egyetemváros, nekem nagyon bejött, de ami fura volt, hogy Lund tele volt fodrászatokkal, ezt nem igazán értettem... Aztán Malmőbe mentünk, ami nagyon cuki volt, szintén, csak elég szeles, mert az már a tengerparton van. Igen, láttuk a tengert, meg megakartuk nézni közelebbről azt a csavart épületet, csak hát kicsit eltévedtünk, az elég vicces volt. Aztán majdnem nem találtuk meg a buszmegállót, ahol felszálltunk a Koppenhága felé tartó buszra. Egy óra se volt az út Malmő és Koppenhága között, de kukksötét volt, úgyhogy sajnos nem láttuk a hidat, meg a tengert. 9 után érkeztünk meg, kb 4 km-re volt a központtól a hostelünk, amit elég sos-be foglaltunk le, mert a white sensation party miatt minden dugig volt. A hostelbe úgy jutottunk el, hogy legugliztam googlemaps-sel az útvonalat, és screenshotot csináltam az útvonalról. Ami miatt kicsit izgultam, hogy az út egyszercsak átváltott ilyen szagatott-út jelzésbe a google mapsen... Egy park útvonalai frankón jelölve voltak a googlemapsen!! Wow, I'm impressed. A szerencsénk az volt, hogy Carina tájfutó, úgyhogy eléggé ért a térképekhez. Odaértünk, minden oké volt, de olyan fáradtak voltunk, hogy rögtön mentünk aludni. Másnap mindent bejártunk, amit csak érdemes volt, nekem tetszett, de lehet, hogy Stockholm jobban tetszik. Még nem döntöttem el. Szombat este, az egész napos gyaloglás után, megnéztünk egy filmet, és közben egészségtelen dolgokat ettünk. :D Szuper kirándulás volt!! (képek fb-on)

5. Főztem. Igyekszem többet főzni, habár amikor a negyedév vége felé közeledtünk, akkor mirelit pizzán étem leginkább, meg nutellán. De most megint igyekszem sokat főzni, főképp zöldséges húsos dolgokat. A palacsintám már tökéletes, a fokhagyma-krémlevesem még nem. De a szobatársamnak nagyon ízlik. Már sütöttem almás pitét, kakaós csigát is. 

6. Lett egy nővérem. :) A szobatársam egy tündér. Sokmindent csinálunk együtt, elég sokan megkérdezték már, hogy testvérek vagyunk-e. :D De a legviccesebb az volt, hogy amikor meglátogatták Verenát a szülei, akkor az apukája is kérdezte, hogy mondta-e már valaki, hogy olyanok vagyunk, mint a testvérek. :D Sokat viccelődtünk ezen. Együtt főzünk, bulizunk, utazunk, és ő is Game of Thrones rajongó lett! :D Nagyon szerencsés vagyok, hogy ő a szobatársam, és nagyon-nagyon nehéz lesz majd decemberben hazamenni. Mintha a testvérem lenne. 

Szóval ennyiről maradt el a beszámoló. Asszem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://topartrol-topartra.blog.hu/api/trackback/id/tr944900226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása